מגזין שיווקי

אתר המלצות

תכנון והתקנת מערכות מיזוג אוויר תעשייתי
עסקים

תכנון והתקנת מערכות מיזוג אוויר לתעשייה

התכנון המסודר וההתקנה המקצועית של מערכות מיזוג אוויר תעשייתיות הם שלבים יסודיים בהקמת מפעל חדש או שדרוג תשתית תעשייתית קיימת. מערכות אלו מהוות חלק בלתי נפרד מתשתיות המפעל לשם פעילות הייצור, ותחזוקתן משמשת כמפתח לאבטחת הביצועים והיעילות של המפעל.

חשיבות התכנון המקדים

השלב הראשון בתכנון הוא ההבנה של צרכי המערכת והדרישות הספציפיות למערכת המיזוג. הדבר כולל בדיקת פרמטרים כמו נפח המקום, התהליכים התעשייתיים ובחינת כלל התפעול. לכל מפעל נדרש תכנון בהתאם למערכת הקיימת, ולכן חשוב להתחשב בתכנון המקום ולהבטיח שהמערכת תשתלב בצורה אופטימלית עם הסביבה הקיימת.

תכנון מערכת מיזוג לתעשייה כולל בחינת יעילות אנרגטית כדי להבטיח שהמערכת תספק ביצועים מיטביים בצורה ידידותית לסביבה. למשל מפעל שיש בו חלק שפתוח יש לתכנן כך שלא תהיה בריחה של קירור מהפתח.

בחירת המערכת הנכונה

מערכת קירור למבנה תעשייה יהיה שונה מבחירת מערכת מיזוג לחניון או למחסן. מערכת קירור זורקת אוויר באופן קבוע. ישנן מקומות שבהן הדרישה לקירור אחיד, למשל תעשיות או מכונות המייצרות חום. האויר הקר שוקע בתחתית במפעל ויתכן שיש אזורים הנשארים חמים ואינם ממוזגים. חלק מהפיתוח כולל בקרת טמפרטורה ובקרת לחות על מנת לבדוק טמפרטורה של תחומים שונים במפעל במטרה למנוע נזקים.

מערכות מיזוג אוויר לא מייצרות זרימת אוויר

בתעשיות רבות אין זה מספיק שמערכות מיזוג אוויר תעשייתיות מייצרות ספיקת וזריקת אוויר בהספק גבוה אלא נדרש גם להשיג סירקולציה מלאה במתחם. על ידי תכנון מקדים הכולל בחינה של אזורים שונים שבהם ניתן לייצר לחץ אוויר נמוך ואזורים בעלי לחץ אוויר גבוה, וכך ליצור זרימה אוויר המסייעים ביעילות המזגנים עולה וחיסכון באנרגיה.

בטיחות במבנים ממוזגים

בתעשיות שבהם יש חלל גדול, הדרך היעילה למזג את המקום היא באמצעות תעלות פח הממוקמות בגובה, וכוללות מספר מפזרי אוויר. בשל פיזור האוויר מלמעלה ישנה סכנה שבמקרה של אירוע אש במפעל זרימת אוויר על ידי מערכת מיזוג עלולה לגרום להתלקחות מהירה יותר ופיזור עשן וגזים רעילים ברחבי המבנה. לכן ישנה חשיבות של תכנון מערכת מיזוג על פי תקן 1001 של רשות כיבוי האש,. על ידי שליטה בפיזור העשן וגזים רעילים באופן שיתעל אותם מחוץ למבנה ובכך לצמצם את האפשרות לפגיעה בחיי אדם ורכוש. דרישות התקן מחייבות פתרון ביטחותי הכולל שימוש במדפי אש ומפוחים לפינוי עשן בנקודות אסטרטגיות במבנה.

ייעוץ מקצועי

התכנון וההתקנה של מערכות מיזוג אוויר תעשייתיות הם פרויקטים מורכבים. תכנון והתקנת מערכות מיזוג לתעשייה מחייבות ידע וניסיון מקצועי בחירת המערכת המתאימה והתקנתה בהתאם למבנה, לצרכים במבנה ולעבוד על פי התקנים. לשם קבלת רישיון כיבוי אש.

 

LEAVE A RESPONSE

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *